Írta: rozo31 2012. jan. 30. 8:00
Megtörtént a nagy bejelentés, immáron pontosan ismert, 2012-től kik és milyen formában közvetítik a Forma–1-et hazánkban. Mivel az idény még el sem kezdődött, botorság lenne máris ítélkezni az új felállásról, az Ideális Ív mégsem hagyja szó nélkül az új F1-es stáb bemutatását. Vajon mit várhatunk az MTV-től, mit jelent a megújulás, és mennyire lesz tőle jobb nekünk? Alábbi írásunkban az új felállás, a csatorna elhatározása és tervei alapján sorra vesszük miben és mennyire hozhat újat az MTV, továbbá hogy színre lépésükkel milyen új lehetőségek nyílhatnak meg a hazai F1-társadalom előtt.
Az MTV biztosra ment. Egyfelől azért, mert ismertetett műsorfelépítésében olybá tűnik, a már jól bevált módszereket alkalmazza majd, másrészt pedig azért, mert az ehhez szükséges stáb összeállításánál ahelyett, hogy kőbe vésett volna pár nevet, mások számára is meghagyta a lehetőséget. De kezdjük mindjárt az előbbivel! Az illetékesek elmondása szerint az MTV Forma–1-es műsora nagyjából a következőképpen fog felépülni: magát az F1-et megelőzően a Magyar Autósport Magazint láthatjuk, ezt követően jön a versenyt felvezető műsor, melyben egy szakember (ld. később) és egy stúdióvendég (konkrétabbat egyelőre nem tudunk, viszont valószínűsíthetjük, hogy itt elsősorban sportolókról, színészekről, stb. lesz szó) beszéli majd meg a megbeszélendőket. Mindebből egyértelműen kitűnik, hogy a Telesport stábja az F1 esetében is a már biztosan ismert és alkalmazott recept szerint főz – ugyanolyan eledelt, mint amit a focivébék, Eb-k, vagy a Bajnokok Ligája során már számtalanszor megízlelhettünk. Ezen felül az üres hétvégéken pedig a Boxutca című összefoglaló is képernyőre kerül. (A 2000–2001-es szezonban az MTV-n ugyanezen címmel láthattunk már ilyen magazinműsort.) Hogy mindez mennyire jó vagy nem jó, arról e műsorok megvalósulása előtt másfél hónappal nyilván nem állíthatunk semmit – mindenesetre izgatottan és jóhiszeműen várjuk a sikeres és színvonalas megvalósítást!
Az említett másik tényező, amiben az MTV a biztos utat választotta, a stáb összetétele volt. Mivel kishazánk koránt sem bővelkedik F1-es szakemberekben (és legfőképpen gyakorlott, a tévézéshez is értő szakemberekről van itt szó), meglehetősen pontosan körülhatárolt, nem túl nagy volt a merítési alap. Mint azt tavaly év végi írásunkból és a hozzá kapcsolt szavazásból is kitűnhetett, valójában két kezünkön megszámolhatjuk, hány név jöhetett szóba a kiválasztásnál. Olvasóink is például az RTL-es Palik–Czollner páros, Wéber Gábor és Szabó Róbert személyén kívül leginkább Farkas Pétert és Simon Istvánt említették, plusz egy-két olyan nevet (pl. Haraszti Ádám), akik ugyan szakmai szempontból elképzelhetők egy F1-es futam kommentátorállásában, elkötelezettségük miatt valójában semmi esélyük nem volt arra, hogy oda is ülhessenek.
Mindezek után láss csodát, az MTV új stábjában a régi, meglehetősen kettős megítélésű pároson kívül tulajdonképpen mindenki szerepet is kapott. Vagyis ahelyett, hogy a tévé „lesz ami lesz” alapon egyértelműen letette volna a voksát egy vagy két név mellett, minden olyan személynek lehetőséget adott, akit szakmailag értékesnek és az MTV szemléletmódjába illőnek talált. Így mentették át a Wéber–Szabó–Szujó triót az RTL-től, és így osztottak szerepet az írott F1-es sajtó tapasztalt munkatársainak: Farkasnak, Simonnak, valamint a szintén könyveiről és magazinokból ismert Méhes Károlynak, továbbá egyetlen F1-et megjárt versenyzőnknek, Baumgartner Zsoltnak.
A stratégia egyértelmű: ilyen széles, a hazai F1-es újságírást valamilyen szinten teljesen lefedő spektrummal szinte nem lehet mellélőni. (E spektrum szélességéről mindent elmond, hogy a régi, Dávid Sándor és Frankl András-féle vonalat nem számítva majdhogynem a hazánkban F1-es témában megjelent összes komolyabb könyv szerzője a stáb tagja; az egyes nevek pedig a különféle médiumokhoz köthetők jelenleg…). Persze hogy közülük ki és mennyire válik majd be, azt nyilván az idő fogja eldönteni. No meg a néző! Ennyi név közül valamelyik biztosan be fog, reményeink szerint minél több; ráadásul a szakértők magas száma önmagában gondoskodik majd a minél több látószög és gondolkodásmód megjelenéséről a képernyőn. Utóbbi, lássuk be, nagyon hiányzott már az elmúlt években.
Új, de nem ismeretlen vizeken
A január 12-ei sajtótájékoztató tulajdonképpen egyértelmű jele volt annak, mire is készül az MTV a Forma–1-gyel. Megadták a módját a bejelentésnek: volt ott F1-es autó, Ecclestone atyánk virtuálisan, na meg minden olyasmi, ami az F1-gyel régóta és igen komolyan foglalkozó külföldi tévétársaságok hasonló eseményein szokás. „Prémium sportágról van szó” – hallhattuk nem egyszer a tévé illetékeseitől, mégis, ezen ténynek hosszú idő óta talán most láthattuk először jeleit a valóságban is. Persze az RTL Klubos korszak már a múlté, így az, hogy az előző csatorna mennyire nem használta ki a sportág ezen értékeit, lényegében nem is tartozik ide. Illetve annyiban talán mégis, hogy Riskó Géza, az MTVA sportfőszerkesztője kerek perec kijelentette, szakítani akarnak a korábbi trenddel: „Próbálunk nem sikító hangon, nem bulvarisztikus elemekkel eljutni a nézőkhöz. (…) Az MTVA-nál többszáz ember dolgozik azon, hogy a megközelítési mód, a műsor tálalása olyan módon legyen közszolgálati, és a stúdió is úgy nézzen ki, ami megfelel a modern követelményeknek.”
De vajon miben áll ez a modernség? Itt visszaérkezünk a sajtótájékoztató körítéséhez, melyen egyértelmű nyomokat hagyott a Riskó által említet szemlélet. A terembe tolt Red Bull és Lotus, az új stáb egyenöltözéke és összetétele, valamint hogy ekkora feneket kerítettek az egész eseménynek arra utalnak, hogy az MTV haladási irányának meghatározásakor alaposan körülnézett, miként is csinálják ezt az igazán profik. (És nyilvánvalóan nem az RTL Klub közvetítéseinek felvételeit cincálták rongyosra…) Példa, sőt követendő példa pedig akad bőven. Ott van mindjárt a brit Sky televízió, mely épp az MTV-vel egy időben jutott hozzá az F1-es közvetítési jogokhoz, s amely televíziónak ezért ugyanúgy fel kellett építenie F1-es arculatát, mint a királyi tévének. Nos, ők már korábban megtették, így talán nem puszta véletlen, hogy mind a külsőségek, mind pedig a stáb összetétele kísérteties hasonlóságot mutatnak a brit megoldással… Persze itt nem feltétlenül másolásról, sokkal inkább csak trendkövetésről beszélünk, mely az RTL Klub hozzáállását ismerve már önmagában is előrelépés: most ugyanis végre érezhető az akarás és a törekvés a jó munkára, az F1-ben rejlő lehetőségek kihasználására. Aztán hogy ez mennyire sikerül, ugyancsak az idő dönti el.

Esetünkben – „hála” az elmúlt tíz évnek – már maga a próbálkozás is komoly előrelépés, az új szemlélettel ugyanis végre felborult a régi rend. Mint az Riskó finom utalásaiból és a kiválasztás módjából egyértelműen kiderült, a megújulás fő lépéseként igyekeztek minden olyan szálat elvágni, mely bármilyen kapcsolatban áll a régi, RTL-es trenddel. Márpedig fejétől bűzlik a hal – egyebek mellett ezért nem kerülhetett szóba Palik László és Czollner Gyula neve az MTV-nél…
E lépéssel végre valamelyest kinyílt a hazai F1-es újságírás. Elmúlt tudniillik az az idő, amikor a Hungaroring elnöke egy személyben volt „A” kommentátor, az F1 magyar arca, aki a celebvilág részévé válva a sportágat is magával rántotta oda; aki saját szórakoztatására és népszerűsítésére közvetített csupán, vagy rendezett utcai parádékat; akinek pozíciójából eredően rossz és felkészületlen munkájáért sem tehetett szemrehányást senki, és aki ezáltal lényegében egymaga húzhatta meg a hazai közvetítések igencsak alacsony színvonalát… Az MTV-s szerepvállalás e tekintetben mindenképp fontos és hasznos lépést jelent. A szerepek tudniillik most tiszták és világosak. A közszolgálatiság megkövetel egyfajta visszafogottságot, riporter, kommentátor és szakértő pedig saját riporteri, kommentátori és szakértői munkáját fogja – remélhetőleg a tőle telhető legjobb szinten – végezni, mégpedig azért, mert van, ki megkövetelje tőle azt. Legalábbis elméletben.
Régi-új arcok
Aki látta már Szujó Zoltánt a „királyi tévén” híreket mondani, talán látta a különbséget is előző, kereskedelmi tévés énjéhez képest: idétlen „lazáskodás” helyett visszafogott és kulturált stílus. Ennyit jelent a közeg. Az MTV feltehetően ezt is felismerve csábította őt magához, mondván, megfelelő háttérrel a riporter képes jobb munkát végezni, mint tette azt az utóbbi egy-két évben. A választás pedig amúgy is jogosnak tűnik: Szujó jól ismert arc a paddockban, így hiába az új, talán ismeretlen logó a mikrofonokon, a résztvevők nyilván nagyobb bizalommal fognak rendelkezésére állni múltja miatt, mint egy ismeretlen újoncnak.
Wéber Gábor személye szintén RTL Klubos kapcsolatot jelent. Ő tulajdonképpen az előző stáb egyetlen tagja, aki a 2002-es kezdéstől mostanáig folyamatosan törekedett a fejlődésre és a minőségre, s aki e próbálkozásait támogatás helyett rendre elnyomó közegben is felépítette önmagát. Amellett, hogy versenyzői karrierje révén kitűnő technikai ismeretekkel bír, korábban az F1 Racing Magazint „főszerkesztette”, ami remek műhelynek bizonyult számára, különleges, hazánkban nagy dolognak számító autósportos szakszótárának ötletével és megírásával pedig bizonyította elhivatottságát és hozzáértését egyaránt. Elgondolkodtató, az RTL miért nem támogatta, reklámozta komolyabban például magazinját, mely éppen pénzhiány miatt tűnt el a polcokról, most viszont végre komolyabb hátteret kaphat a kibontakozáshoz, mely mindenképpen javunkra válhat. Az MTV-nél Wébert ráadásul minden bizonnyal alaposabban felkészítik a munka tévés részére is, mely az előző csatornánál nem kapott komolyabb szerepet – ilyen téren nyilván van még hova fejlődnie.
Hogy idéntől ismét Mezei Dániel lesz a fő kommentátor, szinte biztosra vehettük. Ő a Telesport egyetlen embere, aki az autósportra specializálódott, s még ha nem is számít olyan karakteres és népszerű riporternek, mint mondjuk Hajdú B. István a futballban, logikus volt, hogy a csatorna ragaszkodott hozzá. Annál is inkább, mert a Hajdú B.-hez hasonló tehetséges kommentátorok nálunk rendre a futball és más csapatjátékok felé orientálódnak, így nincs éppen túlkínálat a motorsportok terén, ahol idáig egyedül Palik László számított kimondottan egyedi arcnak. (Belőle meg lett, ami…)
A biztos lépéseken túl az MTV azért kimondott újdonságot is hozott: a legfőbb ilyet Bende Adrienn szerepvállalása jelenti majd. Az ő jelenléte egyúttal két új vonalat is hoz majd a közvetítésekbe: egyfelől hazánkban is megjelenik a női képviselet a Forma–1-ben, másfelől pedig külön rovatként jelenik meg a bulvár és a „kis színesek” világa a műsorban, közszolgálati mederbe terelve, elkülönítve a szakmai vonatkozásoktól. Mindez ugyancsak a nemzetközi trendeknek felel meg. A már korábban is példának hozott brit Sky televízió is hasonló irányt választott például: a szakmai szempontból jóval hitelesebb Lee McKenzie helyett a bulvárvilágban is fel-felbukkanó Natalie Pinkham, valamint a korábban más tévéműsorokban dolgozó, attraktív megjelenését hatékonyan kihasználó Georgie Thompson kapott bizalmat. Mint a sportágban megjelenő nők esetében, úgy Bende Adriennél is elsődleges kérdés lesz az előítéletekhez való viszony, valamint a szakmaiság és hitelesség kérdése, szemben a külsőségek és a könnyedebb témák iránit fogékonysággal. Múltja alapján viszont mindkét irány benne van személyiségében: egyfelől szépségkirálynőként, másfelől versenyzőként került képernyőre, feladatköre ráadásul nem teremt ellentmondást e két énje közt, sőt, a könnyedebb témákra így válik kimondottan alkalmassá. Hogy miként érvényesül majd, s milyen lesz fogadtatása a hazai rajongók körében, talán az egyik legizgalmasabb kérdés az új stáb kapcsán. Jelenléte mindenképp új színt hoz majd.
Akárcsak Bera Emeséé és a rádió szerepvállalásáé, mely ugyancsak újításnak számít, mégpedig szintén az üdvözlendő fajtából. Mindez azt bizonyítja, hogy az MTVA a média különféle változatainak kiaknázására – így a facebook-os és internetes megjelenésre, vagy a HD felbontású sugárzásra – is nagy hangsúlyt fordít majd, egyértelműen felismerve végre, a sportág közvetítésében rejlő lehetőségeket minden formában ki kel használni a siker érdekében.

A ziccert be is kell lőni!
Végezetül pedig szót kell ejtsünk még egy újdonságról: idéntől a magyarok is engedélyt kaptak, hogy a rajtrácson és a bokszutcában forgassanak. Ennek elérésében nyilvánvalóan nagy szerepe volt Frank Tamásnak, aki jó viszonyt ápol Bernie Ecclestone-nal. Hogy ez mekkora dolog, elég csak annyit említenünk, az angol, a két német, a két spanyol, az olasz, a brazil és a francia tévéken kívül nem sokaknak adatott meg hasonló tavaly. Ez pedig további nagy lehetőségek előtt is megnyitja a kapukat. Míg ugyanis korábban csak a boksz mögött, vagyis a konkrét eseményektől elzárva tevékenykedhettek hazai riportereink, akik a gyűjtött anyagot jókora késéssel tudták emiatt a nézőhöz továbbítani, addig 2012-től már arra is lehetőségünk lesz, hogy élő adásban, azonnal és első kézből értesüljünk a legfőbb információkról.
Gondoljunk csak bele! A BBC tavaly már a két edzésrész között interjúkat sugárzott a kiesettekkel, míg nekünk „Kvázi” Gyulai Balázs kacifántos kérdéseit kellett megfejtenünk. A versenyzők szombati nyilatkozatait pedig csak másnap, a verseny előtt ismerhettük meg, amikor már minden valamire való rajongó háromszor elolvasta azokat az interneten. Magyarán: az RTL Klub megoldása tulajdonképpen érdektelenné tette kint dolgozó riportereik munkájának ezen részét. Most úgy néz ki, változás lesz e téren. És ezt az is elősegíti majd, hogy ezúttal kommentátoraink, vagyis az egész stáb a helyszínen lesz (az európaiakon legalábbis biztosan). Mindezek legfőbb vonzata, hogy innentől kezdve már nem csupán átvesszük majd az információkat, hanem mi magunk gyártjuk őket, végre közvetlenül kérdezhetünk, mely által önálló, de legalábbis új útra léphetünk, olyanra formálva az F1-es közvetítéseinket, ami a leginkább illik hozzánk. (Itt persze megjegyezhetnénk, hogy a fent említett trendkövető folyamatok nem feltétlenül egyedi ötletek meglétéről tanúskodtak.)
Mint azt mindezekből leszűrhettük, az F1 MTV-s megújulásával hazánk hatalmas lehetőség előtt áll: az eddig csupán a külföldi televízióknál irigykedve lesett háttér, végre elérhető közelségben van számunkra is. Megkaptuk végre az esélyt, hogy a Forma–1-es közvetítések terén hosszú évek óta először feljebb lépjünk pár lépcsőfokot. Érdemes viszont kihangsúlyozni: a fentiekben elsősorban a lehetőségeket vettük sorra, nem pedig azt vázoltuk, mi fog bekövetkezni! Ez azokon az embereken múlik majd, akik kilétét immáron pontosan tudjuk. Bárhogy is lesz, még ha Mezei Dániel nem is fog Hajdú B. módjára sziporkázni, és talán Szujó Zoltán is tékozol majd el buta kérdésekre egy-egy villáminterjút, végre van rá esély, hogy a rajongók így is jobban járjanak: az előző évek visszafelé haladása tudniillik olyan helyzetet teremtett, melyben már az egyhelyben ácsorgás is hatalmas előrelépésnek számít.
A léc sajnos nem volt magasan, ám belépőjével a közmédia most mégis igyekezett minél magasabbra tenni. Eltökéltségből, elképzelésekből, víziókból és elméletekből nincs hiány. Már csak az a kérdés, meg tudnak-e felelni ezeknek a gyakorlatban is. Ez hatalmas felelősségként nehezedik majd rájük, mely arra hívja fel a figyelmet, hogy a komoly elhatározás még csupán az első lépés, valódi változásról csak a hasonló színvonalú megvalósítás esetén beszélhetünk majd. Mi, rajongók – köztük az Ideális Ívvel – mindenesetre továbbra is árgus szemmel követjük ennek minden mozzanatát, hogy a lehető legjobb munkát kérjük számon rajtuk. S hogy a fent vázolt sok vízióból a lehető legtöbb váljon valósággá.
Csak kezdődne már az idény!

Kommentek: 48 komment
Kommentelj Facebookkal!
Eddig 48 komment érkezett-
ForecerDaveForcer
2012. 01. 30. 9:10
[1]
-
pytho
2012. 01. 30. 10:05
[2]
@ForecerDaveForcer: Megértem az aggodalmaidat, bennem kicsit kettős a kérdés megítélése. Egyrészt nyilván abban igazad van, hogy megnyugtatóbb lenne, ha ezt egy kereskedelmi tv csinálná, ilyenformán nem állami pénzből történne.
Az utaztatás, stb. kapcsán viszont azt gondolom, hogy ha már egyszer ennyi pénzt kiadott a csatorna a jogdíjakért, akkor érdemes a körítést rendesen megcsinálni, különben kissé kidobott pénz lenne az egész.
A minőségi javulás, azt hiszem, garantált az előzetes hírek alapján. -
avus
2012. 01. 30. 10:09
[3]
Az nem zavar, hogy a pénzedből stadionokat építenek a szar focinknak?
-
a_fater
2012. 01. 30. 10:14
[4]
Remélem hogy Szujó megújul, mert amúgy már unom a régi arcokat... tudjafranc :)
-
rozo31
2012. 01. 30. 10:25
[5]
Ha az MTV 123. alkalommal ismétli a Szomszédokat, mert nincs pénze műsort csinálni, akkor meg az a baj... Bár való igaz, hogy ennyi ember utaztatása talán túlzás, talán nem jelent akkora pluszt a közvetítésben és sokba kerül, ám ha minőséget akarnak produkálni, igenis ezt kell tenniük. Örök szabály, hogy minél jobb a szolgáltatás, annál inkább vevők rá a szponzorok, ergó annál jobb esély van a komolyabb nyereség termelésére is. Más kérdés, hogy az RTL Klubnak sem sikerült nyereségessé tenni az F1-et, ez viszont látva mennyit fektettek bele a végén (minél kevesebbet), nem is meglepő... Az MTV-nek sem lesz könnyű dolga, abban biztosak lehetünk. De most még legalább hisznek benne!
Állami pénz? Igen, mivel a közszolgálati televíziónak az a feladata, hogy a közt szolgálja, és hogy a mi pénzünket költse el - mégpedig (ellentétben a kereskedelmi csatornákkal) ránk! Minél több pénzt költenek, annál jobb szolgáltatást várhatunk el tőlük, így a "mi pénzünket herdáljátok" kritika csakis akkor válik jogossá, ha ennyi pénzért valami rosszat, keveset kapunk. Ezzel a kérdéssel most tehát még nem érdemes foglalkozni.
-
Lezuzius
2012. 01. 30. 10:32
[6]
Mezei Danitol nem vagyok elajulva, Webernek orulok, tobbieket meglatjuk.
-
ftoti
2012. 01. 30. 11:23
[7]
@a_fater: Megkapja Mezei Dániel szakállát, tuti infó.
-
noka76
2012. 01. 30. 11:44
[8]
Fúúú!
ez K*ra jól hangzk így cikkben megírva,mintha az elkövetkező közvetítések promóját olvasnám,de én azt mondom legyen legalább olyan amilyen volt.Én azt is szerettem."Követ rám"! -
pytho
2012. 01. 30. 11:59
[9]
@noka76: A legalább olyannal semmi baj. :) De azért inkább legyen jobb :)
-
LanMaffia
2012. 01. 30. 12:14
[10]
wow, jó cikk :)
-
ForecerDaveForcer
2012. 01. 30. 12:35
[11]
@avus: De az is zavar, főleg úgy, hogy azok a stadionok sosem lesznek még félig sem megtöltve. Viszont az is zavar, hogy a tradicionális sikersportágaink támogatása a béka segge alatt van.
-
JimClark
2012. 01. 30. 15:56
[12]
Amíg nem látom milyen, nem akarok véleményt mondani, csak egyetlen megjegyzés: Mezei Dánielnél jobban eddig nem idegesített senki F1-es közvetítés alatt, amikor a valamikor a 90es évek végén Knézyvel közösen kommentálták, pedig erős a verseny, a motorversenyeken meg azon kívül, hogy Talmácsi vezérszurkolója szerepében jelent meg, nem sok pozitívumot tudnék elmondani róla.
Sajnos magyar pilóta nincs, így miatta unalomba fognak fulladni a futamok közvetítései, és emellett még némi beszédhibája is van, ami egy riporternél nem feltétlenül előny -
mekzz
2012. 01. 30. 16:26
[13]
nagyon klassz lett a cikk.
Igazából Mezeivel, Baumgartnerrel meg a csajokkal kapcsolatban vannak fenntartásaim, de ennyi új lehetőséggel elképzelhető, hogy ennek dacára is színvonalas lesz a közvetítés. Reménykedek, hogy nem 240p-vel kell a BBC streamet néznem idén..
-
MR81
2012. 01. 30. 16:36
[14]
@ForecerDaveForcer: Ne legyél már demagóg! Ez a bezzeg a foci, bezzeg az épp aktuális trendi sporti előtérbe helyezése a "tradicionális sikersportágainkkal" szemben duma mindig előhúzható Jolly Jokerként, de semmi értelme. Hidd el, az öttusa, a kajak-kenu, a vívás és a vízilabda azért maradhat "tradicionális sikersportág" mert nincs benne pénz és az amcsik nem fekszenek rá. Ha lenne benne pénz, sehol se lennénk. Az F1 közvetítési jogainak megszerzése a kabát, a stáb utaztatása már csak gomb a kabáton, ne itt sirasd a pénzed!
A cikkre reagálva jó írás, összeszedett, remélem a közvetítések is ilyenek lesznek! Gyulai "Alkalmasint" Balázs, Czollner "Atyaúrisen" Gyulám és Palik "Kegyetlen" Lacika meg örömteli, hogy messze kerülnek az F1 közvetítésétől
-
csabaidonat
2012. 01. 30. 19:50
[15]
Farkas Péternek akkor milyen szerepe is lesz a közvetítésben?
"és így osztottak szerepet az írott F1-es sajtó tapasztalt munkatársainak: Farkasnak, Simonnak, valamint a szintén könyveiről és magazinokból ismert Méhes Károlynak, továbbá egyetlen F1-et megjárt versenyzőnknek, Baumgartner Zsoltnak."
Ezt kifejtené a tisztelt poszt író? Egyébként tetszett az összefoglaló, és nagyon örülök Wébernek, aki szerintem messze a legjobb arc volt az RTL-nél, hozzáértő, és hülyeségeket sem beszél - ha pedig mégis elrontott volna valamit a közvetítés alatt, egyből elnézést kér és javítja magát.
Én Szujónak is örülök, szerintem jó arc. :)
-
ForecerDaveForcer
2012. 01. 30. 20:14
[16]
@MR81: Sületlenséget írsz. Neked csak az a jó sport, amit az amcsik is csinálnak? Egyébként meg abban is tévedsz, hogy miben eredményesek. Kit vertünk meg 2008-ban a vízilabda olimpiai döntőben? Nézz utána az utóbbi évek vívó VB-in, hogy az amcsik, hogy szerepeltek. Tudod hány magyar edző dolgozik kint és tudod miért? Mert hívták őket. Mert a vívást is a legmagasabb szintre szeretnék emelni. Amúgy megnézheted az amcsi öttusázók eredményeit is. Ostobaság ez az amerikázás. Persze, hogy vannak olyan sportágak amelyek őshonosak náluk, de a többiben is keményen dolgoznak. És ha már az olimpián megrendezik az általad is említett versenyszámokat és azokban mi a legjobbak között vagyunk, akkor had gondoljam úgy, hogy inkább abba kéne pénzt fektetni. Mert ott mérik egy ország sporterejét, nem pedig abban, hogy hány millió dollárt tud kibaszni az ablakon forma-1-es közvetítésekre.
-
zozi007
2012. 01. 30. 20:29
[17]
Jól hangzik, legyen így!
-
rozo31
2012. 01. 30. 20:40
[18]
Az említett személyek stúdióvendégként lesznek jelen (illetve Simon István a főszerkesztő Réz Gábor segítője lesz majd), mégpedig felváltva - hol egyikük, hol másikuk, mégpedig állítólag egy másik vendéggel (valaki "civillel") együtt. Farkas Péternek tehát az elemzéseknél lesz szerepe.
-
Cranberries
2012. 01. 30. 20:55
[19]
Nagyon jó ez az összefoglaló, sok minden részletre kiterjedő infókkal! Köszönjük. Én úgy gondolom - és a cikkben is ez van, csak finomabban fogalmazva - hogy a rettenetesen siralmas rtl klubos évek után végre valami változás lesz, és ugyan még nincs szezonnyitó, azért az garantálható, hogy náluk jobb lesz a közvetítés mindenféle szempontból.Engem nem érdekel mennyit költ az MTV, a F1 az egyik, ha nem a legnézettebb sport itthon, és Kimi visszatérésével biztos hogy még sokkal többen fogják újra követni, ha pedig szakmailag is jobban fogják csinálni mint az elődnél, akkor az a szponzoroknak egyre jobb biznisz lesz, lehetne. Az Rtl-nél viszont minden saját zsebbe ment, bár én mindig is nézhetetlennek tartottam, de az utóbbi években még kevesebbet öltek bele a munkába, leszarták a nézőket, ha egyszer nem folyt a pénz a zsebükbe. Apró megjegyzés, hogy félelmes, hogy a német RTL-nél milyen magas színvonalú munkát végeznek, ugyanaz a team van hosszú évek óta, kevesen dolgoznak (ott mondjuk egy Niki Laudát is meg kell fizetniük), de azt profin csinálják. Ehhez képest ami itthon folyt, az félelmetes, pedig emlékszem Palik közvetítéseire a 90es évekből és az F1 magazinjára amit 97-ben vezetett, ég és föld volt a színvonal...szomorú, hogy ha szabad kezet kap valaki és kiskirály lesz, attól ilyen alacsony színvonalra is lehet süllyedni. Na de visszatérve az MTV-re: Mezei várható volt, de még mindig jobb lesz mint Palik; Wéber jó lesz szakmailag, az ő átmentése is várható volt, mint Szujóé is, akit én amúgy tehetséges riporternek tartok, és remélem jól kikupálják a szezonkezdetre, mert a betanított RTL-es stílust leszámítva jó gyereknek tűnik. A két nő érdekes, új színfolt lesz, remélem nem túl bulváros témákkal jönnek majd elő. :) Amúgy Földi Attila nem jött volna szóba? Eurosporton talán még mindig közvetít és anno a MTV-nél is volt, bár én nem kedveltem. Kár, hogy Frankl nem itt él és már idősebb, ha szakmailag nem is tett hozzá sokat, de a teljesen VIP-infóival és haláli humorával vitte nálam a prímet; Várhegyi volt a visszahúzódóbb aki inkább a szakmai részre tette a hangsúlyt. Amúgy őt nagyon szívesen láttam volna pl. Mezei helyett, el lehetett volna csábítani az ES-tól. Röviden ennyi, jó munkát és felkészülést az MTV-nek és reméljük hogy sokkal színvonalasabb és élvezetesebb közvetítéseket látunk majd idén! Hajrá!
-
popp
2012. 01. 30. 21:04
[20]
@MR81: jaj már, demagóg érvekkel ne demagógozzunk már!
@ForecerDaveForcer: Ráadásul kajak-kenuban már '88-ban volt olimpiai bajnokuk az amcsiknak. A tavalyi szegedi vébére 100 körüli ország nevezett és 25(!) osztozott az érmeken. on.
Ami a közvetítést illeti. A közmédia körül kommunikálni nagyon faszán tudnak. A Dal versenyüket is hirdették rendesen csak épp műsort baszták el. A két műsorvezető összedumált, hol egyik, hol másik mikrofon baszódott el, a legszarabb dalt például újra végig kellett szenvedni, mert az egyik énekes mikije is besült.
Szóval várjuk ki mi lesz ebből. Lehet még egy f1-es harmadik félidő is a közszolgálati fogadkozások ellenére is.
Mezei Dani a vízilabdának is nagy szakértője. Viszont felettébb idegesít, hogy minden második mondat előtt elmondja, hogy megítélésem, vagy véleményem szerint.
A vízilabda közvetítéseit egyébként csak Horvát Feri spanyol bajnokijaihoz tudnám hasonlítani. Ha nem izgulnék annyira, be is aludnék.
-
szj112
2012. 01. 30. 21:59
[21]
Nagyon jó poszt!!!
Wébernek, Farkasnak, Simonnak nagyon örülök! És én Szujó stílusát is bírtam/bírom. Egyedül Mezei miatt aggódom. Tényleg kár, hogy Haraszti Ádám "elkötelezett".
De bízzunk benne, hogy Mezei szakmailag fel tud nőni ehhez a stábhoz, s a közvetítésének stílusa se lesz olyan unalmas, mint régen... -
MR81
2012. 01. 30. 22:13
[22]
@ForecerDaveForcer: csúsztatsz! Hol írtam, hogy csak az a jó sportág? Azt írtam, hogy amiben valós pénz van, azt (sajnos vagy nem sajnos) USA beli sportolók uralják. Tudom nagyon jól, hogy 2008-ban az amcsikkal vívtuk a (történetünk legsimább) döntőt, és azt is tudom, hogy vannak versenyzők az említett sportágban, de NEM DOMINÁLNAK.
Amúgy meg egy F1-es közvetítést beharangozó cikkben kár és teljesen értelmetlen azon hőbörögni, hogy ez mennyibe fáj az adófizetők pénzéből. Ugyanis a cikk nem azt firtatja, hogy legyen-e igényes közvetítés viszonylag sok pénzért vagy sem, hanem tényként közli, hogy LESZ!!!
-
botskiller16
2012. 01. 30. 22:17
[23]
most akkor Mezei Danin kivűl lesz más kommentátor? Wéber Gabi-nak örülnék, csípem az ő kommentálását!
-
rozo31
2012. 01. 30. 22:21
[24]
@botskiller16: Igen, Wéber lesz a szakkomentátor Mezei mellett!
-
DarthSidious
2012. 01. 30. 22:36
[25]
Azt valaki tudja,hogy az időmérő és a szabadedzés is lesz közvetítve ,mert arról nagy a csend ?
Mert ha időmérő nem lesz közvetítve akkor az nagy öngóllal indít az MTV .
És a Kanadai -GP hogyan lesz közvetítve,mert az pont egybeesik a foci-EB két meccsével ? -
Andonaki
2012. 01. 30. 22:42
[26]
A legrosszabb ami történhetett h az m1-hez került a közvetítés. Az eddigi összes sportesemény amit ők közvetítettek nézhetetlen volt a kommentátorok miatt(EB,VB, kézi eb stb.) és ez most sem lesz másképp. Lehet h Gyuszi sok bakit követett el de legalább élvezhető volt a közvetítés mert amikor nem bakizott nem arra gondoltam hogy úristen mikor fogja már be ez az idióta kommentátor mert szörnyű az egész. Viszont most valószínűleg egy újabb nézhető sportot tesznek számomra teljesen élvezhetetlenné. KÖSZ MTV1 ismét nagyot alkottatok
-
popp
2012. 01. 30. 22:43
[27]
@MR81: A Forma 1 mezőnyében hány amcsi is van? Nélkülük is elég jó üzletnek tűnik, a foci sem az egyébként erősödő amikról szól. On.
@DarthSidious: nyilván felvételről.
-
DarthSidious
2012. 01. 30. 23:05
[28]
Egyébként ami a legszembetűnőbb változás a RTL-hez képest és ami a blogban is jó volt illusztrálva ,hogy az MTV tényleg a rangjának megfelelően kezeli az egész sorozatot és a nézők kiszolgálása a cél (lehetőleg a legmagasabb fokon). Úgy,hogy már ezért megérte ,hogy megvette a M1.
@popp: Szerintem az M2-n lesz,de majd meglátjuk . -
DarthSidious
2012. 01. 30. 23:06
[29]
És kiváló lett a blog!
-
utasilaszlo
2012. 01. 30. 23:10
[30]
Gratulálok! Nagyon színvonalas tartalmas jó írás!
-
cybergyerek
2012. 01. 30. 23:14
[31]
Végre HD-ben is nézhetjük az F1-et!
-
klezsola
2012. 01. 31. 0:01
[32]
Na ezt a "mezőnyt" látva még véletlenül sem fogok odakapcsolni. Mondjuk ha lehetett, eddig sem néztem a fityisz-tévét...
-
cescf4
2012. 01. 31. 0:38
[33]
@Andonaki: jaj ne már, ez a Gyuszika összekeverte a pilótákat, képtelenek voltak lekövetni a "nagysztár" Palikkal hogy éppen ki ment ki a pit-be, ha véletlenül nem mutatták, de köridőből, alsó "adatcsíkon" feltüntették, és ennek ellenére elkezdtek világvégét vizionálni
lehet hogy néha a Gyula savazása vicces volt de max az első 2 alkalommal, utána ugyan olyan unalmas volt mint mikor minden egyes versenyen meg kellett hallgatni Paliktól hogy M.Schumi egy gokart pályán nevelkedett amit az apja épített neki stb
Gyula tipikus példája annak hogy Mo-n jó kapcsolattal akárki kaphat olyan munkát amire totálisan alkalmatlan, de "majd bele jön" jeligével mégis otthagyják
RTL nem tette magasra a lécet, ezért most nagyot robbanthat az MTV, csak rajtuk múlik
-
diospool
2012. 01. 31. 1:17
[34]
Hali,
Nagyon jó az írás, szinte minden benne van. Már három éve nem néztem magyarul Forma-1-et, a BBC-n kicsit jobb volt a színvonal. Az idei évtől azonban (ha lehetőség lesz neten jó minőségben nézni), akkor magyar kommentárral is meghallgatnám/nézném már végre az F1-et :) -
Feeling
2012. 01. 31. 7:42
[35]
Nagyon jó cikk!! Köszönjük!
A kommentekhez annyit hozzá tennék, hogy a királyi tv-n is vannak reklámok, amiket ők sem ingyen sugároznak, szóval ha minőségi lesz a közvetítés, hozza a nézőszámot, akkor sokan akarnak majd reklámozni, tehát nem kell annyira félteni a kis pénzünket, mert lesz más bevétel is.
A másik nagyon örvendetes dolog a HD minőség, már ez a tény önmagában is hatalmasat dob a színvonalon.
Wéber Gábornak én is nagyon örülök, sokszor sajnáltam, hogy az rtl-nél be kellett állnia a bólogatók közé, nem hagyták érvényesülni. Ő meg volt annyira intelligens, hogy nem arcoskodott, pedig lehett volna mire, hiszen nagyon ott van szakmailag. Szujó Zoli szerintem nagyon jó riporter, 4-5 nyelven is tökéletesen beszél, ismerik az arcát a box utcában (ezután a rajtrácson is fogják :) és ha visszavesz abból a bulváros stílusból (amit szerintem csak ráerőltettek az rtl-nél) akkor nem lesz vele gond.
Összességében izgalommal várom a szezont. Egyetlen pici félsz van bennem. A hétvégén láttam az Eurviziós dalverseny hazai selejtezőjét a királyi tv-n, és a hangosítása elképesztően rossz volt, míg pl. egy X-faktor adással nem voltak ilyen problémák. Tudom nem ugyanaz a két műfaj, csak azért írtam le, hogy remélem nem lesznek ilyen idegesítő apróságok. -
Las Vegas
2012. 01. 31. 8:12
[36]
Ezt ki rendelte? Mármint rég láttam hasonlóan hosszú PR cikket a Népsporton. Tipikus propaganda cikk, ennyi betűt szentelni annak, hogy mi a halál lesz jobb, meg hogy mennyire igénytelen volt az eddigi, nem győzöm enni szavaid. Mi motivált téged cikkíró? Mert ilyet szorgalomból sem meggyőződésből nem ír az ember, azt esetleg a nénikéddel etesd meg (kivétel, ha valamilyen anyag alatt vagy, és szófosásod lett tőle)... Ha kiírnátok, hogy ez egy fizetett beharangozó az MTV-nek, akkor egy rossz szavam nem lehetne, vagy hogy kicsi hátszelet szeretnél adni a haveroknak. De hogy ennyivel jobb lesz minden, az nálam kicsit gyanús :), a végén még el kell halasztanom a vasárnapi ebéd utáni alvást, amely rendszerint a rajt után kezdődik, és 5-10 körrel a befutó előtt ér véget. Az eddig is látott, de a cikkből kiindulva újjászülető Szujó-Wéber páros Mezei Danival koronázva ezek szerint annyi adrenalint nyom majd a vérkeringésembe, hogy elfelejtem megemészteni az ebédet. Legyen, mert a cikk után tényleg csak valami mellbebaszóan jó következhet majd. Vagy csak előre fel vagyunk készítve, hogy most ám hatékonyan lett elköltve az adófizetők pénze, mert eljő a Kánaán, minőség lesz...
-
bangor
2012. 01. 31. 8:44
[37]
Én kifejezetten örülök Mezeyek, általában jól felkészül a feladataira, és persze az üres másodperceket sem igénytelen hülyeségekkel fogja feltölteni. Remélem hamar bele fog lendülni!
Más: aki azt hiszi, hogy a kereskedelmi tv-k bevételét nem (csak) az adófizetők adják, az gondolkozzon el, hogy miből tartják fenn magukat a nevezett csatornák. A reklámokból, ahol azokat a termékeket mutogatják, amiket mindenki megvesz, lesz profitja a cégnek, tudja reklámozni az újabb termékét, fizet a kereskedelmiknek, aki meg beteszi a napi ezermillió reklámblokkba a cuccot. -
hatyabi
2012. 01. 31. 9:01
[38]
@Las Vegas: Ostoba vagy..
A cikk tetszett, kiváncsi leszek. Az RTL olyan volt amilyen, engem nem zavart mert mondthatott bármekkora ökörséget a kommentátor, ha néztem a futamot úgyis tudtam mi történik, persze magamban megjegyeztem hogy már megint baromságokat beszél, de nem ez érdekelt hanem a futam. Remélem a közvetítéssel nem lesz gond, valamint hogy az időmérőt is rendesen leadják, mert volt szó róla hogy lehet az nem lesz...azóta is csend..
-
nuendo
2012. 01. 31. 9:38
[39]
öszegében nem lesz rossz
Szujó Zoli jó hogy visszatér
Wéber Gábor is jó, Mezei meg..nem tom bő 10 év után mit fog alkotni
a Full HD nagyon jó lesz!
de akkor is hiányzik Palik! ő volt az aki az unalmas F1-ből izgalmasat csinált! bár az utóbbi pár évben beleszürkült ő is, mint ahogy maga az F1 is! Palik amolyan 2000-es évek beli Raikkonen-Schumi-Coutthard-Hakkinen féle korszakbeli volt:) -
eubull
2012. 01. 31. 10:15
[40]
Hehe:-D
Visszatér a Kimirájkönen, ti meg azon vitáztok, hogy ki hogy közvetíti:-P ááá
Ébresztőőőőőőőő -
rozo31
2012. 01. 31. 10:24
[41]
@Las Vegas: Úgy látom, nem csupán a Forma-1-es közveítéseket alszod végig, hanem az olvasást is, ezért a figyelmedbe ajánlanám az utolsó előtti bekezdést:
"Érdemes viszont kihangsúlyozni: a fentiekben elsősorban a LEHETŐSÉGEKET vettük sorra, nem pedig azt vázoltuk, mi fog bekövetkezni! (...) végre van rá ESÉLY, hogy a rajongók így is jobban járjanak: az előző évek visszafelé haladása tudniillik olyan helyzetet teremtett, melyben MÁR AZ EGYHELYBEN ÁCSORGÁS IS HATALMAS ELŐRELÉPÉS."
A kiemelés csak neked szól, hátha felébreszt, vagy kitisztul belőled az a bizonyos anyag...
Ha hiszed, ha nem, egy darab haverom sincs az MTV-nél, De vajon mi a helyzet veled? A Klubon minden rendben...? :P
Mivel csak lehetőségeket vettem számításba, arról pedig igyekeztem óvatosan írni, mi várható a konkrét közvetítésektől, egyáltalán nincs semmi propagandisztikus a fenti szövegben. Ami neked fáj, hogy én képes voltam jóhiszeműen (ha úgy tetszik naivan), jóindulattal viszonyulni az MTV-hez, annak ellenére is, hogy ismerem már az ottani produktumokat, és hogy voltak rossz F1-es tapasztalataim a múltban velük kapcsolatban. Most is van bennem egy adag szkepticizmus, és ezek ellenére adom meg az esélyt nekik a jó munkára, remélve, hogy a korábbiak nem fordulnak újra elő. Legfeljebb csalódok.
Ha majd a fent felsorolt lehetőségek közül alig valami fog megvalósulni, ők is ugyanúgy megkapják a magukét, ahogy az RTL Klub méltán megkapta.Neked nyilván nehezedre esik tiszteletben tartani más véleményét, mi több, kijelentetted, elképzelhetetlennek tartod, hogy valaki lefizetés és érdekeltség nélkül mást gondoljon, mint te. Nos, bármily hihetetlen is, ez így van, és nem csupán a cikkíró és nénikéje foglal állást veled szemben. Olvass el pár hozzászólást!
Szép álmokat!
-
pytho
2012. 01. 31. 10:34
[42]
@Las Vegas: Nem tudom, miből gondoltad, hogy fizetett propaganda-cikk lenne. Egyszerűen arról van szó, hogy egyes portálokkal ellentétben nem csak a "Döbbenet: Karthikeyan a McLarennél?" és "Hatalmas: Schumacher kutyát sétáltat!" jellegű cikkekkel próbálunk kattintást produkálni, hanem igyekszünk a téma minden területét körüljárni olykor - és minthogy a rajongók jelentős százaléka a magyar közvetítésen keresztül fogyasztja a Formula 1-et, azt hiszem, ez az egyik legfontosabb terület. Azt meg bocsásd meg nekünk, hogy igyekszünk optimisták lenni, próbálunk nem úgy hozzáállni a dolgokhoz, hogy "úgyis szar lesz".
-
k_dako
2012. 01. 31. 11:51
[43]
Érdekes ez, mert tavaly nyáron még büszkén mondták az MTVA vezetői, hogy csak olyan sportágak közvetítésében gondolkodnak, amelyeket meglátva az anyuka is elviheti gyermekét sportolni - ehhez képest nagyon fontos lett az F1.
Mezeit sosem csíptem, bár kiderült, DHP-hoz képest nem is olyan rossz. Benda A pedig a sportág egyik ismert arcának macája... -
MR81
2012. 01. 31. 12:05
[44]
@popp: Azóta nincs meghatározó amcsi pilóta, mióta Ecclestone monopóliuma az egész F1 és csak morzsákat csepegtetnek. A világbajnokaik ezen időszak előtti érában voltak.
-
teisfiambluetooth
2012. 01. 31. 13:39
[45]
Már akkor eldőlt, hogy szar lesz amikor beszólították a terembe az antitalentum Mezeit.
Hacsak Wéber nem ül az arcára rögtön a bejelentkezéskor. -
labirintus
2012. 01. 31. 13:42
[46]
Mezei egész egyszerűen borzalmas választás !!!
-
forrestgump
2012. 01. 31. 18:02
[47]
@rozo31: Jó az írás. Részletes, bár szerintem túlzóan optimista. Olyan a hangulata, mintha hirtelen átmennénk a német RTL közvetítéseinek színvonalára. Nem baj ha optimista valaki, jó tulajdonság. Én is kedvelem. (A másik a szerénység, amit nagyon szeretek magamban - Virág elvtárs után szabadon :-) Az tény, hogy az RTL klub adásai már nagyon lapossá váltak. Ugyanazok az arcok, ugyanazok a poénok, ugyanazok a sikítások. Néztük, mert a miénk volt, de legalább nem költöttünk rá.
"Minél több pénzt költenek, annál jobb szolgáltatást várhatunk el tőlük, így a "mi pénzünket herdáljátok" kritika csakis akkor válik jogossá, ha ennyi pénzért valami rosszat, keveset kapunk. Ezzel a kérdéssel most tehát még nem érdemes foglalkozni." És akkor mit fogunk csinálni Rozo ha a mi pénzünkért ugyanazt a gyenge nívót fogják adni, mint ami előtte volt. Visszakérjük a pénzt? Vagy nyelünk egyet és tudomásul vesszük, hogy ismét átbasztak minket. Az elmúlt két év alatt már sokadszorra. -
mekzz
2012. 01. 31. 18:14
[48]
@Andonaki: Te milyen adót néztél? Azon ritka alkalmak egyikén mikor az rtl-en néztem végig a közvetítést is, inkább laptoprol hallgattam csúszással a BBC kommentárt. Jobb esetben Gyulának 4-5 kameraváltással az eset után sikerült felismernie a versenyzőt, a különböző taktikák és különbségek megítélésére annyira volt alkalmas mint a nagyanyám akinek a forma 1 tudása kimerül abban, hogy hamilton milyen szerelmes sms-t küldött utoljára az ex barátnőjének.
Csak bejelentkezett felhasználók szólhatnak hozzá a bejegyzéshez. Ha van felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.
Akkor ha jól értelmeztem lesz itt stábutaztatás, rongyrázás, megannyi információ, előműsor, utóműsor, haverok, buli, fanta. És mindez az állam, akarom mondani a mi - adófizetők - pénzünkön. Köszönjük szépen.